Technologia

Jak powstają nasze opony

Instrukcja ściany bocznej opony

Istnieje szereg międzynarodowych numerów i kodów służących do identyfikacji konstrukcji opon, wymiarów i głównych zastosowań, a także informacji producenta.Ta grupa kodów i numerów jest nazywana zbiorczo „oznakowaniem opony” i umożliwia precyzyjną identyfikację opony.Poniższy rysunek przedstawia przykładowe oznaczenia opon, które pojawiają się na oponie.

Koncepcja Westlake

Westlke dostarcza flotom w Europie opony o dłuższym przebiegu, lepszej zdolności do bieżnikowania, większej trwałości i mniejszym zużyciu paliwa, jednym słowem, większą wartością.

Biorąc pod uwagę ekstremalne wymagania dzisiejszej branży transportowej, inwestycje Westlake w ciągłe innowacje w technologii opon są niezbędne i pomagają flotom poszukującym wartości opon i oszczędności kosztów.

Konstrukcja opony

Oznaczenia modelu opony

Twoja mądra inwestycja

Jak prawidłowo użytkować opony aby maksymalizować ich żywotność

Ciśnienie

Opony do samochodów ciężarowych do pojazdów użytkowych muszą być odpowiednio napompowane do ciśnienia zależnego od obciążenia, prędkości i warunków użytkowania, aby zapewnić maksymalne osiągi we wszystkich aspektach, takich jak równomierne zużycie (długie przebiegi), trakcja i stabilność prowadzenia (komfort jazdy) oraz kwestie bezpieczeństwa.

Ciśnienie w oponach zimnych należy sprawdzać co dwa tygodnie za pomocą skalibrowanego manometru. Opony o niższych profilach należy sprawdzać ściśle ze względu na mniej widoczne ugięcie ściany bocznej.

WESTLAKE zapewnia naklejki z oznaczeniami ciśnienia w oponie (pokazane poniżej) z kilkoma różnymi wartościami do niektórych zastosowań, aby pomóc klientom w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z dystrybutorem WESTLAKE.

Bieżnikowanie

Każda nowa opona WESTLAKE do samochodów ciężarowych jest projektowana i konstruowana pod kątem lepszej możliwości bieżnikowania. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z dystrybutorem WESTLAKE.

Pogłębianie

Pogłębianie należy przeprowadzić, gdy pozostaje tylko od 2 do 3 mm oryginalnego wzoru bieżnika, zgodnie z zaleceniami WESTLAKE.

Czynniki powodujące zużycie opon

Oszczędność paliwa i środowisko

Tabele te wskazują czynniki zużycia opon. Jeśli wszystkie czynniki zostaną wzięte pod uwagę i zastosowane prawidłowo, w zależności od pojazdu i sytuacji, zapewni to najlepszą oszczędność paliwa i pomoże chronić nasze środowisko.

Ciśnienie w oponie

Przebieg opony w %

Właściwe ciśnienie powietrza ma zasadnicze znaczenie dla osiągów opony w każdym zastosowaniu. WESTLAKE zaleca częste sprawdzanie ciśnienia. W razie potrzeby zwiększyć ciśnienie w oponach, zgodnie z zaleceniami dotyczącymi obciążenia i ciśnienia. DANE TECHNICZNE PRODUKTU lub naklejki dotyczące inflacji.

Obciążenie

Przebieg opony w %

Zużycie opon zależy od przenoszonego ładunku.

WESTLAKE zaleca przewożenie ładunków na właściwych osiach oraz przenoszenie dużego obciążenia na pozycję osi napędowej, jeśli ma to zastosowanie.

Rodzaj transportu

Przebieg opony w %

Gwałtowne lub częste zatrzymywanie się i przyspieszanie powoduje dodatkowe zużycie bieżnika opon i skraca ich żywotność.

WESTLAKE zaleca łagodne kierowanie i hamowanie, szczególnie podczas skręcania lub zakręcania w codziennym użytkowaniu. Ponadto opracowane zostaną nowe produkty ze specjalnym bieżnikiem i wzmocnioną ścianą boczną do użytku w mieście, w którym występuje częstsza sytuacja „zatrzymaj się i jedź”.

Sezon / Wpływ temperatury

Przebieg opony w %

Osie naczep

Przebieg opony w %

Zużycie opon przyczepy zależy od siły bocznej osi przyczepy.

WESTLAKE zaleca prawidłową rotację opon w przypadku stosowania opon bieżnikowanych.